8.8.11

Patuasi

Küllap olete kuulnud inimesi ütlevat või ka ise öelnud midagi sellist nagu näiteks „patuasi on niisuguse ilusa ilmaga toas istuda“ või „pakkumine on nii hea, et patt oleks keelduda“.

Ma arvan, et sellistes olmekõnelustes sõna „patt“ tähendusele tegelikult sügavalt ei mõelda. Tegelikult ei arvata, et nimetatud tegevused (ilusa ilmaga toas isumine ning hea pakkumise mitte vastu võtmine) on tõesti patt selles mõttes, nagu Jumal pattu näeb. Aga mis siis, kui on?

Elasin sel suvel paar nädalat majas, mille krunt piirneb jõega. Täitsa normaalne või isegi lausa ideaalne ujumiskoht oli 100 meetri kaugusel. Esimestel päevadel mõtlesin, et „ah, pole mul vaja iga päev ujumas käia“. Siis äkki, palve või mõtiskluse tulemusel taipasin, et see jõgi on Jumala kingitus minule ja „patt oleks sellest keelduda“. Sõna otseses mõttes. Et mis mõttes „pole vaja iga päev ujumas käia“ kui ujumiskoht on nii lähedal? Sellest taipamise hetkest peale hakkasin ujumas käima kaks korda päevas.

Üks piiblitunnikaaslane kasutas inimese ja Jumala suhte võrdlemisel näidet, kuidas isa kingib pojale parima mängukonstruktori, mida üks väike poiss võib tahta. Poeg aga käib sellega hooletult ümber, kaotab komponendid ära, nii et mänguasi muutub kasutuks. Seepeale läheb poeg isa ette kurtma ja uut mänguasja küsima. Isa aga ütleb: „Ma ju andsin sulle. Mida sa sellega tegid?“

Olen otsustanud hoolega tähele panna, mida mulle antakse, et ma taipaksin neid asju ja võimalusi kasutada. Õnneks ei ole ma kunagi oma muru mürgiga pritsinud, et sealt võililli hävitada, mistõttu saan nüüd võilillelehti toiduks tarvitada. Kui vaadata asju Looja pilgu läbi, siis kas pole õudne, et inimene hävitab selle, mis talle tasuta on antud ning läheb siis apteeki raha eest vitamiine ostma.

On oht jätta märkamata väikesed asjad, mida Jumal annab. Kuidas on suurte asjadega? Kuidas on selle asjaolu märkamisega, et Jumal „oma ainusündinud Poja on andnud, et ükski, kes Temasse usub, ei hukkuks, vaid et tal oleks igavene elu?“ (Joh. 3,16) Kas leiutatakse ka selles valdkonnas ise mingeid vahendeid või arvatakse, et seda pole üldse tarvis?

No comments:

Post a Comment